DAKWAH PENYEJUK HATI

Senin, 20 Januari 2020

Rezeki Suami Tiba-Tiba Mengalir Deras! Inilah 10 Sikap Isteri Pembawa Rezeki Melimpah Ruah Kepada Suaminya..! In Syaa Allah.

Loading...

Loading...
1. Isteri yg pintar bersyukur

isteri yg bersyukur atas semua kurnia allah pada hakikatnya ia lagi mengundang ekstra nikmat buat suaminya. Tercantum rezeki. Mempunyai suami, bersyukur. Jadi ibu, bersyukur. Kanak – kanak boleh mengaji, bersyukur. Suami menunjukkan nafkah, bersyukur. Suami membagikan hadiah, bersyukur. Suami menyayangi setulus hati, bersyukur. Suami memberikan kenikmatan bagaikan suami isteri, bersyukur.



“& ingatlah kala tuhanmu memaklumkan: apabila engkau  bersyukur, tentu kami hendak mempertinggi (nikmat) kepadamu & jua bila kalian mengingkari (nikmatku) sampai sebetulnya adzabku amat pedih” (qs. Ibrahim: 7).

2. Isteri yg tawakal pada allah

di ketika seseorang bertawakkal kepada allah, allah hendak memadai rezekinya.
“& barangsiapa yg bertawakkal pada allah nescaya allah hendak mencukupkan (keperluan) nya. ” (qs. Ath thalaq: 3).

Jika seorang isteri bertawakkal kepada allah, sedangkan ia nir bekerja, berdasarkan mana ia dicukupkan rezekinya. Allah hendak mencukupkannya menurut jalur lain, nir semestinya allah membagikan rezeki secara terus kepada oleh isteri. Boleh jadi allah hendak menunjukkan rezeki yang banyak kepada suaminya, lalu suami tadi memberikan nafkah yg relatif pada pribadinya.

Tiga. Isteri yang baik agamanya

rasulullah menarangkan jikalau wanita dinikahi karna 4 kasus. Kerana hartanya, kecantikannya, keturunannya & pula agamanya.

“pilihlah kerana agamanya, nescaya kalian beruntung” (hr. Angkatan laut (AL) bukhari & jua muslim).
Beruntung itu beruntung di dunia dan pula pada akhirat. Beruntung pada global, galat satu aspeknya merupakan dimudahkan memperoleh rezeki yang halal.

Cuba kita perhatikan, insya allah tidak terdapat satu pula famili yang semua anggotanya taat kepada allah sehabis itu mereka meninggal kelaparan. Lalu gimana menggunakan seseorang suami yg poly bermaksiat pada allah namun rezekinya bisa dengan gampang? Boleh jadi allah bakal memberikan rezeki pada isteri & jua anak – anaknya lewat pribadinya. Jadi berkat taqwa isterinya dan pula balita ataupun anak kecilnya yg belum berdosa, allah setelah itu memudahkan rezekinya. Suami semacam itu sesungguhnya berhutang dalam isterinya.

4. Isteri yang poly beristighfar

pada antara keutamaan istighfar merupakan mendatangkan rezeki. Ihwal itu boleh ditinjau pada goresan pena nuh ayat 10 sampai 12. Jika dengan perbanyak istighfar, allah hendak mengirimkan hujan & pula perbanyak harta.

“maka saya katakan kepada mereka, ‘mohonlah ampun pada tuhanmu’, sesunguhnya beliau adalah maha pengampun, nescaya beliau hendak mengirimkan hujan kepadamu menggunakan rimbun, perbanyak harta dan jua anak – anakmu, mengadakan untukmu kebun – kebun dan jua mengadakan (pula di dalamnya) sungai – sungai untukmu” (qs. Nuh : 10 – 12).

Lima. Istri yang gemar silaturahim

istri yg getol menyambung silaturahim, baik pada orang tuanya, mertuanya, sanak saudaranya, & jua saudari – saudari seaqidah, dalam hakikatnya dia lagi menolong suaminya memperlancar rezeki. Karena keutamaan silaturahim adalah dilapangkan rezekinya dan jua dipanjangkan usianya.

“siapa yg senang dilapangkan rezekinya dan juga dipanjangkan usianya hendaklah dia menyambung silaturrahmi. ” (hr. Angkatan bahari (AL) bukhari & jua muslim).

6. Isteri yg suka  bersedekah

istri yang suka  bersedekah, dia juga pada hakikatnya lagi melipatgandakan rezeki suaminya. Karena keliru satu keutamaan sedekah sebagaimana disebutkan pada goresan pena angkatan laut (AL) baqarah, hendak dilipat gandakan allah sampai 700 kali ganda.

Bila isteri diberi nafkah oleh suaminya, lalu sebagiannya dia gunakan buat sedekah, bisa jadi tidak langsung dibalas melaluinya. Tetapi boleh jadi dibalas lewat suaminya. Jadilah pekerjaan suaminya sanggup dengan gampang, rezekinya berlimpah.

“perumpamaan orang – orang yg menafkahkan hartanya di jalur allah seragam dengan sebutir benih yg menaikkan 7 tangkai, dalam masing – masing tangkai terdapat seratus biji. Allah melipatgandakan (ganjaran) buat siapa aja yang beliau kehendaki. & juga allah mahaluas lagi maha mengenali. ” (qs. Angkatan bahari (AL) baqarah: 261).

7. Isteri yang bertaqwa

orang yang bertaqwa hendak memperoleh jaminan rezeki menurut allah subhanahu wa ta’ala. Terlebih lagi beliau hendak memperoleh rezeki menurut arah yang nir disangka – sangka. Sebagaimana firman allah pada goresan pena ath talaq ayat dua dan pula tiga.

“barangsiapa bertaqwa pada allah, tentu dia hendak mengadakan jalur keluar menurutnya & juga memberinya rezeki dari arah yang tidak disangka – sangka” (qs. At thalaq: 2 – 3).

8. Istri yang senantiasa mendoakan suaminya

bila seseorang mau memperoleh suatu, beliau butuh mengenali siapakah yang memilikinya. Dia tidak boleh memperoleh suatu tadi melainkan dari pemiliknya.

Begitulah rezeki. Rezeki sesungguhnya adalah hadiah berdasarkan allah azza wa jalla. Dialah yg maha pemberi rezeki. Sampai jangan cuma mengharapkan bisnis sekedar tetapi perbanyaklah berdoa meminta kepadanya. Doakan suami supaya permanen memperoleh limpahan rezeki dari allah, dan jua yakinlah apabila isteri berdoa kepada allah buat suaminya tentu allah hendak mengabulkannya.
“dan tuhanmu berfirman: berdoalah kepadaku nescaya aku  kabulkan” (qs. Ghafir: 60).

9. Istri yg getol solat dhuha

shalat dhuha mendeskripsikan shalat sunnah yang luar biasa keutamaannya. Shalat dhuha dua raka’at setara menggunakan 360 sedekah untuk mengambil alih hutang sedekah kepada tiap sendi tubuh kita. Solat dhuha 4 rakaat, allah hendak menjamin rezekinya sejauh hari.

“pada pada badan manusia terdapat 360 sendi, yang seluruhnya wajib  dikeluarkan sedekahnya. ” mereka (para sahabat) bertanya, “siapakah yg mampu melaksanakan itu wahai nabiyullah? ” beliau menanggapi, “engkau  mensterilkan dahak yang masih ada pada dalam masjid merupakan sedekah, kamu menghilangkan suatu yang mengusik berdasarkan jalur adalah sampai jika engkau  nir menciptakannya (sedekah sebesar itu) , hingga 2 raka’at dhuha sudah mencukupimu. ” (hr. Abu dawud)

allah ‘azza wa jalla berfirman, “wahai anak adam, janganlah kamu luput berdasarkan 4 rakaat pada dini harimu, tentu aku  cukupkan untukmu pada sejauh hari itu. ” (hr. Ahmad).

10. Istri yang taat & juga melayani suaminya

apa hubungannya menggunakan rezeki? Kala seseorang istri taat pada suaminya, hingga hati suaminya pula tenang & jua damai. Kala hatinya tenang, beliau boleh berfikir lebih baik & jua kreativiti dalam pemikiran juga muncul. Antusias kerjanya jua menggebu. Ibadah juga lebih hening, rezeki mengalir mampu dengan gampang.

Loading...
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Google+
Tags :

0 komentar:

Posting Komentar